Artikelen 1 - 6 van 6 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Een uitdaging voor vele ondernemers is het schrijven van een bedrijfsplan. Een goed plan is volledig en concreet, maar bestaat ook weer niet uit onnodig veel woorden. Het is daarom belangrijk om preci…
Onderneming, 02-11-2014
Het 7-S model wordt gebruikt bij het maken van de interne analyse van een organisatie. McKinsey & Company is de bedenker van dit model. In Nederland wordt dit model toegepast bij het maken van een ond…
Onderneming, 04-11-2014
Er zijn diverse modellen te gebruiken voor het bepalen van de juiste strategie voor uw bedrijf. Er worden een aantal belangrijke strategieën benoemd. Met behulp van de toelichtingen over deze strategi…
Onderneming, 01-11-2014
Marketing heeft vele definities. In dit artikel kunt u lezen wat de huidige definitie is van marketing, maar ook wat in de voorgaande jaren de definitie hiervan was. De marketingmix speelt een central…
Marketing, 29-10-2014
Het bepalen van een centraal probleem is belangrijk voor het maken van een ondernemingsplan. Hiervoor moet een SWOT-analyse gemaakt worden, een confrontatiematrix en een strategie keuze. Er wordt geke…
Marketing, 03-11-2014
Marketing is niet alleen maar een reclamespotje of een krantenartikel, die tijd zijn wij allang voorbij. Marketing is veel meer dan dat. Nog belangrijker is de vraag waarom marketing zo belangrijk is.…
Marketing, 05-11-2014